Главная » 2016 » Февраль » 21

Ні, будинок оприбутковується об’єднанням незалежно від його стану.

До головних завдань ОСББ належить, зокрема, і здійснення капітального ремонту за кошти об’єднання.

Водночас колишній балансоутримувач зобов’язаний передати новоствореному ОСББ у 3-місячний строк із дня державної реєстрації об’єднання примірник технічної й іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документ, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічний паспорт і плани інженерних мереж (ч. 18 ст. 6 Закону про ОСББ).

Просмотров: 538 | Добавил: koala | Дата: 21.02.2016 | Комментарии (2)

Спеціальних вимог щодо голови правління ОСББ, у тому числі й до підготовчого рівня, законодавство не містить (абз. 11 ч. 9 ст. 10 Закону про ОСББ).

Оскільки така особа працює за трудовим договором, на загальних зборах співвласниками самостійно приймається рішення, які саме обов’язки покладаються на голову правління ОСББ, а також яким рівнем знань і навиків така особа повинна володіти.

Просмотров: 1094 | Добавил: koala | Дата: 21.02.2016 | Комментарии (0)

15-16 лютого 2016 року у місті Києві відбувся перший навчальний семінар за програмою: «Управління багатоквартирними будинками в сучасних умовах». 

Організатором семінару виступив Інститут Муніципального менеджменту  за підтримки Фонду розвитку та інновацій ЖКГ та Асоціації управителів житла.

Семінар відкрила директор Інституту Наталія Олійник, яка оголосила про запровадження системної освітньої кампанії у сфері житлово-комунального господарства. «Розпочатий Інститутом муніципального менеджменту цикл навчання для фахівців сфери управління багатоквратиними будинками та початківців у цій галузі, спрямований на становлення ринку послуг з управління житловим фондом та створення конкурентного середовища. Найближчим часом буде відкрито реєстрацію на  нові навчальні семінари, в тому числі в для окремих міст та регіонів», – зазначила Наталія Олійник.

З вітальним словом на дебютному дводенному навчальному семінарі виступила Євгенія Дубінська – Президент Громадської спілки «Фонд розвитку та інновацій ЖКГ», яка зазначила, що на сьогодні, як ніколи актуально, не просто проведення інформаційних кампаній з реформування житлово-комунальної галузі та енергозбереження, – а якісне навчання та підготовка кадрів, які працюють в цій сфері, без яких всі зусилля з модернізації ЖКГ будуть марні.

Президент Асоціації управителів житла Василь Ліман привітав учасників семінару, зазначивши про необхідність активної участі діючих та потенційних управителів багатоквартирними будинками у процесі реформування житлової сфери. «Становлення ринку управителів житла передусім потребує залучення кваліфікованих працівників житлової сфери, тому Асоціація підтримує ініціативу Інституту муніципального менеджменту», – зазначив він.

На семінарі також виступив Григорій Семчук – Віце-президент Фонду розвитку та інновацій ЖКГ, визнаний експерт галузі, який зазначив,  що «без становлення інституту ефективного власника житла, а також професійних управителів, досягення задекларованих цілей реформи у житловій сфері буде надскладним завданням для держави”

Спікерами семінару виступили висококваліфіковані експерти у сфері житлово-комунального господарства.

У семінарі взяли участь 30 слухачів з різних регіонів України, які після його закінчення отримали сертифікати, що підтверджують знання та практичні навики в рамках навчальних блоків:

  • Відносини власності у багатоквартирному будинку;
  • Правові аспекти діяльності управителів;
  • Організація діяльності управителя щодо обслуговування багатоквартирних будинків;
  • Технічні аспекти утримання житлового фонду, його технічної модернізації;
  • Фінансово-економічні аспекти діяльності управителя;
  • Актуальні питання бухгалтерського обліку та оподаткування;
  • Фінансові моделі реалізації енергоефективних заходів у багатоквартирному будинку.
Просмотров: 449 | Добавил: koala | Дата: 21.02.2016 | Комментарии (0)

Розгляньмо порядок проведення та документальне оформлення типових касових операцій ОСББ.

Важливо!

Касові операції, не пов’язані з проведенням розрахунків під час продажу товарів (надання послуг),  у т.ч. сплата вступних, членських і цільових внесків, у розумінні Закону про РРО, ОСББ можуть здійснювати в касах підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів (лист ДФСУ від 27.10.2015 р. № 22787/6/99-99-22-07-03-15). Коментар до такої позиції контролерів читайте в матеріалі «ОСББ отримує готівку в касу: чи можна без РРО».

Таким чином, касові операції, які слід здійснювати через РРО, у поточному матеріалі НЕ розглядатимемо.

Чи потрібна ОСББ каса

Запитання «Чи потрібна ОСББ каса?» постає доволі часто. Відповідь однозначна — каса потрібна ОСББ, як і будь-якому підприємству, котре здійснює операції з готівкою.

Порядок ведення касових операцій для підприємств та організацій визначено в Положенні про ведення касових операцій в національній валюті України, затвердженому постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. № 637, далі — Положення № 637. Норми Положення № 637 є обов’язковими для підприємств (організацій), котрі здійснюють касові операції.

Касові операції — це операції підприємств (підприємців) між собою та з фізичними особами, що пов’язані з прийманням і видачею готівки під час проведення розрахунків через касу з відображенням цих операцій у відповідних книгах обліку. Каса — це приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівкових коштів, інших цінностей, касових документів (п. 1.2 гл. 1 Положення № 637).

Окреме приміщення для каси не є обов’язковим, однак бажане, адже п. 4.1 гл. 4 Положення № 637 передбачено, що керівник підприємства зобов’язаний забезпечити належне облаштування каси та надійне зберігання готівкових коштів у ній. Зазвичай готівкові кошти й інші цінності зберігають у сейфі.

Слід пам’ятати: зберігання в касі готівки й інших цінностей, що не належать підприємству, заборонене.

Хто може бути касиром

Під час прийняття на роботу касира підприємства керівник оформлює відповідний наказ і підписує з майбутнім працівником договір про повну матеріальну відповідальність (п. 4.7 гл. 4 Положення № 637). Типовий договір про повну матеріальну відповідальність може бути таким: зразок договору.

Важливо!

Касир є матеріально-відповідальною особою та несе повну матеріальну відповідальність за довірені йому грошові й інші цінності.

Іще одна важлива вимога, яку містить Положення № 637, — обов’язок ознайомити особу, яка виконуватиме функції касира, із вимогами Положення № 637 під розписку. Текст розписки може бути таким: зразок розписки.

Нерідко функції касира покладаються, наприклад, на головного бухгалтера ОСББ (іншу особу) — це не заборонено. Із цим погоджується й Мінпраці в листі від 15.10.2007 р. № 250/06-186-07. Водночас укладення договору про матеріальну відповідальність й отримання розписки є обов’язковими процедурами в будь-якому разі. Водночас варто пам’ятати про  ст. 32 КЗпПУ, згідно з якою заборонено покладення на працівника підприємства обов’язків, котрі передбачають матеріальну відповідальність, без його згоди. А тому, перш ніж покласти на головного бухгалтера обов’язки касира, не завад ... Читать дальше »

Просмотров: 1003 | Добавил: koala | Дата: 21.02.2016 | Комментарии (0)