Главная » 2016 » Февраль » 07

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про рекламу», (надалі – Закон) визначено, що зовнішня реклама - реклама, що розміщується  на  спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Статтею 16 Закону України встановлено, що розміщення зовнішньої реклами у  населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, в порядку, встановленому цими  органами на підставі типових правил ( 2067-2003-п ), що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Із положень ч.2 ст. 16 Закону вбачається, що тимчасові конструкції зовнішньої реклами розташовуються із залиттям фундаменту на землях комунальної власності та/або на будинках та спорудах за згодою їх власників.

Оцінюючи положення ст. 16 Закону можливо зробити висновок про те, власники рекламних (наземних) конструкцій зовнішньої реклами отримують у користування земельну ділянку комунальної власності або отримують у користування частину будинку (споруди) комунальної, державної чи приватної власності.

Так, наземна конструкція зовнішньої реклами (сіті-лайти/біг-борди) облаштовується фундаментом, який розташований на земельній ділянці. Фактично, місце розміщення наземної зовнішньої реклами – це частина земельної ділянки комунальної форми власності, що надається у користування суб’єкту підприємницької діяльності.

В свою чергу, з метою підтримки суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення Верховною Радою України 02.09.2014 було ухвалено Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (надалі – Закон), яким передбачено звільнення від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності, скасування орендної плати за користування державним та комунальним майном (ст.ст.6, 7 Закону). Єдиною достатньою умовою для застосування положень ст.ст.6, 7 Закону є наявність у суб’єкта господарювання сертифікату торгово-промислової палати України. Дія цього Закону поширюються на період з 14 квітня 2014 року з населених пунктів, визначених у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція. П. 1 Розпорядження  Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. N 1275-р встановлено, що на виконання абзацу третього пункту 5 статті 11 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції»  затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція. Додатком до цього розпорядження м. Маріуполь (Маріупольська міська рада) включено до вказаного переліку.

Згідно з ч.2 ст. 218 Господарського Кодексу України  учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов`язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов`язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності.

Отже, наявність у суб’єкта господарювання сертифікату торгово-промислової палати про настання обставин непереборної сили є підставою для звільнення від сплати коштів за тимчасове користування місцями розміщення зовнішньої реклами.

О.М.Затворницька

Просмотров: 699 | Добавил: Elena_Zatvornitskaya | Дата: 07.02.2016 | Комментарии (2)