Ні, будинок оприбутковується об’єднанням незалежно від його стану.

До головних завдань ОСББ належить, зокрема, і здійснення капітального ремонту за кошти об’єднання.

Водночас колишній балансоутримувач зобов’язаний передати новоствореному ОСББ у 3-місячний строк із дня державної реєстрації об’єднання примірник технічної й іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документ, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічний паспорт і плани інженерних мереж (ч. 18 ст. 6 Закону про ОСББ).

Просмотров: 544 | Добавил: koala | Дата: 21.02.2016 | Комментарии (2)

Спеціальних вимог щодо голови правління ОСББ, у тому числі й до підготовчого рівня, законодавство не містить (абз. 11 ч. 9 ст. 10 Закону про ОСББ).

Оскільки така особа працює за трудовим договором, на загальних зборах співвласниками самостійно приймається рішення, які саме обов’язки покладаються на голову правління ОСББ, а також яким рівнем знань і навиків така особа повинна володіти.

Просмотров: 1101 | Добавил: koala | Дата: 21.02.2016 | Комментарии (0)

15-16 лютого 2016 року у місті Києві відбувся перший навчальний семінар за програмою: «Управління багатоквартирними будинками в сучасних умовах». 

Організатором семінару виступив Інститут Муніципального менеджменту  за підтримки Фонду розвитку та інновацій ЖКГ та Асоціації управителів житла.

Семінар відкрила директор Інституту Наталія Олійник, яка оголосила про запровадження системної освітньої кампанії у сфері житлово-комунального господарства. «Розпочатий Інститутом муніципального менеджменту цикл навчання для фахівців сфери управління багатоквратиними будинками та початківців у цій галузі, спрямований на становлення ринку послуг з управління житловим фондом та створення конкурентного середовища. Найближчим часом буде відкрито реєстрацію на  нові навчальні семінари, в тому числі в для окремих міст та регіонів», – зазначила Наталія Олійник.

З вітальним словом на дебютному дводенному навчальному семінарі виступила Євгенія Дубінська – Президент Громадської спілки «Фонд розвитку та інновацій ЖКГ», яка зазначила, що на сьогодні, як ніколи актуально, не просто проведення інформаційних кампаній з реформування житлово-комунальної галузі та енергозбереження, – а якісне навчання та підготовка кадрів, які працюють в цій сфері, без яких всі зусилля з модернізації ЖКГ будуть марні.

Президент Асоціації управителів житла Василь Ліман привітав учасників семінару, зазначивши про необхідність активної участі діючих та потенційних управителів багатоквартирними будинками у процесі реформування житлової сфери. «Становлення ринку управителів житла передусім потребує залучення кваліфікованих працівників житлової сфери, тому Асоціація підтримує ініціативу Інституту муніципального менеджменту», – зазначив він.

На семінарі також виступив Григорій Семчук – Віце-президент Фонду розвитку та інновацій ЖКГ, визнаний експерт галузі, який зазначив,  що «без становлення інституту ефективного власника житла, а також професійних управителів, досягення задекларованих цілей реформи у житловій сфері буде надскладним завданням для держави”

Спікерами семінару виступили висококваліфіковані експерти у сфері житлово-комунального господарства.

У семінарі взяли участь 30 слухачів з різних регіонів України, які після його закінчення отримали сертифікати, що підтверджують знання та практичні навики в рамках навчальних блоків:

  • Відносини власності у багатоквартирному будинку;
  • Правові аспекти діяльності управителів;
  • Організація діяльності управителя щодо обслуговування багатоквартирних будинків;
  • Технічні аспекти утримання житлового фонду, його технічної модернізації;
  • Фінансово-економічні аспекти діяльності управителя;
  • Актуальні питання бухгалтерського обліку та оподаткування;
  • Фінансові моделі реалізації енергоефективних заходів у багатоквартирному будинку.
Просмотров: 456 | Добавил: koala | Дата: 21.02.2016 | Комментарии (0)

Розгляньмо порядок проведення та документальне оформлення типових касових операцій ОСББ.

Важливо!

Касові операції, не пов’язані з проведенням розрахунків під час продажу товарів (надання послуг),  у т.ч. сплата вступних, членських і цільових внесків, у розумінні Закону про РРО, ОСББ можуть здійснювати в касах підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів (лист ДФСУ від 27.10.2015 р. № 22787/6/99-99-22-07-03-15). Коментар до такої позиції контролерів читайте в матеріалі «ОСББ отримує готівку в касу: чи можна без РРО».

Таким чином, касові операції, які слід здійснювати через РРО, у поточному матеріалі НЕ розглядатимемо.

Чи потрібна ОСББ каса

Запитання «Чи потрібна ОСББ каса?» постає доволі часто. Відповідь однозначна — каса потрібна ОСББ, як і будь-якому підприємству, котре здійснює операції з готівкою.

Порядок ведення касових операцій для підприємств та організацій визначено в Положенні про ведення касових операцій в національній валюті України, затвердженому постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. № 637, далі — Положення № 637. Норми Положення № 637 є обов’язковими для підприємств (організацій), котрі здійснюють касові операції.

Касові операції — це операції підприємств (підприємців) між собою та з фізичними особами, що пов’язані з прийманням і видачею готівки під час проведення розрахунків через касу з відображенням цих операцій у відповідних книгах обліку. Каса — це приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівкових коштів, інших цінностей, касових документів (п. 1.2 гл. 1 Положення № 637).

Окреме приміщення для каси не є обов’язковим, однак бажане, адже п. 4.1 гл. 4 Положення № 637 передбачено, що керівник підприємства зобов’язаний забезпечити належне облаштування каси та надійне зберігання готівкових коштів у ній. Зазвичай готівкові кошти й інші цінності зберігають у сейфі.

Слід пам’ятати: зберігання в касі готівки й інших цінностей, що не належать підприємству, заборонене.

Хто може бути касиром

Під час прийняття на роботу касира підприємства керівник оформлює відповідний наказ і підписує з майбутнім працівником договір про повну матеріальну відповідальність (п. 4.7 гл. 4 Положення № 637). Типовий договір про повну матеріальну відповідальність може бути таким: зразок договору.

Важливо!

Касир є матеріально-відповідальною особою та несе повну матеріальну відповідальність за довірені йому грошові й інші цінності.

Іще одна важлива вимога, яку містить Положення № 637, — обов’язок ознайомити особу, яка виконуватиме функції касира, із вимогами Положення № 637 під розписку. Текст розписки може бути таким: зразок розписки.

Нерідко функції касира покладаються, наприклад, на головного бухгалтера ОСББ (іншу особу) — це не заборонено. Із цим погоджується й Мінпраці в листі від 15.10.2007 р. № 250/06-186-07. Водночас укладення договору про матеріальну відповідальність й отримання розписки є обов’язковими процедурами в будь-якому разі. Водночас варто пам’ятати про  ст. 32 КЗпПУ, згідно з якою заборонено покладення на працівника підприємства обов’язків, котрі передбачають матеріальну відповідальність, без його згоди. А тому, перш ніж покласти на головного бухгалтера обов’язки касира, не завад ... Читать дальше »

Просмотров: 1011 | Добавил: koala | Дата: 21.02.2016 | Комментарии (0)

Маріуполь. Довгий час це місто перебувало під керуванням Хотлубея Ю.Ю. Незважаючи на важкі та кризові два останніх роки міська рада намагалась, нехай і не на всі 100% відсотків, надавати адміністративні послуги вчасно.

За результатами проведення чергових виборів у міську раду прийшла нова команда, метою та цілями якої були поліпшення екології,  розвиток підприємництва, об’єктів благоустрою.

За останні два місяці під головуванням нової влади порушені терміни розгляду сотень заяв громадян та суб’єктів підприємницької діяльності щодо розгляду земельних питань та надання інших адміністративних послуг. Але, люди мовчать, бо чекають змін або знають, що у всьому будуть винні попередники або прості службовці. А спричинено це тим, що рада, як колегіальний орган, не несе відповідальності за те, що порушені строки надання адміністративних послуг.

І чому змінився настрій та політичний градус громадських активістів? Може тому, що серед них все теж є депутати місцевих рад.

Хто ж буде відстоювати інтереси підприємців та захищати права спеціалістів, за дії яких передбачена кримінальна відповідальність?

Чи є це системною помилкою, чи ні, покаже час.

На сьогодні залишається лише, чекати та спостерігати за новими ідеями та засобами досягнення мети чергової влади.

Просмотров: 421 | Добавил: lexi77 | Дата: 15.02.2016 | Комментарии (0)

Как сообщил министр социальной политики Розенко, с 2016 правительство планирует отменить все пенсионные льготы, а с 2017 года попытаются ввести накопительную систему, которая будет обязательной для людей до 35 лет. Лица старше 35 лет будут иметь право выбора. Ставка взносов - 2%, она ежегодно будет увеличиваться, пока не составит 7% от заработной платы. Таким образом, говорит министр, удастся привлечь в экономику страны 5 миллиардов гривен. Первое  изъятие из накопительной пенсионной системы будут производиться примерно через 25 лет.

Просмотров: 625 | Добавил: koala | Дата: 08.02.2016 | Комментарии (0)

В Верховной Раде зарегистрирован законопроект №2862, которым предлагается увеличение ставки судебного сбора с 2016 года.
Законопроект предусматривает:
- единый подход к определению ставок судебного сбора во всех судебных юрисдикциях (должен лишить стороны возможности выбирать более «дешевый» суд);
- введение общей системы дифференциации ставок судебного сбора по двум критериям: 1) в зависимости от вида истца (заявителя) - юридического или физического лица; 2) по характеру спора (имущественного или неимущественного);
- повышение ставки судебного сбора при обращении в каждую высшую судебную инстанцию;
- исключение органов государственной власти из числа субъектов, освобождаемых от уплаты судебного сбора.
Планируется установить новые ставки судебного сбора, а именно:
- за подачу заявления имущественного характера: юрлицом или ФЛП - 1,5 % цены иска, но не менее 1 размера минимальной заработной платы; физлицом - 1 % цены иска, но не менее 0,4 размера минимальной заработной платы (сейчас - 1 % цены иска, но не менее 0,2 размера минимальной заработной платы и не более 3 размеров минимальной заработной платы без дифференциации по субъекту обращения);
- за подачу имущественного иска в хозяйственный суд - 1,5 % цены иска, но не менее 1 размера МЗП (сейчас - 2 % цены иска, но не менее 1,5 размера минимальной заработной платы и не более 60 размеров минимальной заработной платы);
- заявления о пересмотре судебных решений Верховным Судом Украины - 130 % ставки, подлежащей уплате при подаче искового заявления, другого заявления и жалобы.
Сбор за подачу заявления о принятии мер и обеспечении иска, заявления о выдаче исполнительного документа на основании решения иностранного суда, заявления об отмене решения третейского суда, заявления о выдаче исполнительного документа на принудительное исполнение третейского суда, заявления о разъяснении судебного решения предлагается установить на уровне 0,5 размера минимальной заработной платы.
Предполагается также исключить из перечня освобожденных от уплаты судебного сбора АМКУ, органы прокуратуры, Минюст и другие госорганы, при этом включить в «льготный» перечень  участников боевых действий, Героев Украины по делам, связанным с нарушением их прав, а также физлиц (кроме субъектов предпринимательской деятельности) - кредиторов, которые обращаются с денежными требованиями к должнику по выплате задолженности по заработной плате, обязательству вследствие причинения вреда жизни и здоровью граждан, выплате авторского вознаграждения и алиментов - после объявления о возбуждении дела о банкротстве, а также после сообщения о признании должника банкротом.
За подачу нерезидентами исков, цена которых определяется в иностранной валюте, судебный сбор может уплачиваться в иностранной валюте с учетом официального курса гривни, установленного Нацбанком на день оплаты.
Также предлагается установить, что в случае если в исковом заявлении объединены два и больше требований неимущественного характера судебный сбор платится за каждое требование неимущественного характера.
Кроме того, согласно законопроекта суд обязан проверять зачисления судебного сбора в Государственный бюджет Украины при открытии производства по делу.
Напомним, что данный законопроект разработан во исполнение подпункта «b» пункта 35 Меморандума Украина-МВФ об экономической и финансовой политике (норма о принятии закона об избирательном повышения судебного сбора, что должно обеспечить удвоение доходов от сбора в реальном измерении в течение 12 месяцев).
Вступление в силу законопроекта запланировано на 1 января 2016 года.

Просмотров: 402 | Добавил: koala | Дата: 08.02.2016 | Комментарии (0)

Реквизиты по оплате судебного сбора за подачу исковых и прочих заявлений в суды общей юрисдикции и специализированные суды, в то числе и в апелляционные, размещены в унифицированной форме на портале - "Судова влада", раздел "Реквизити для сплати судового збору".

На данной странице размещена форма поиска соответствующих реквизитов. Суды разбиты по юрисдикции и территориальности.

Путем выбора необходимого суда поисковая машина выдает реквизиты искомого судебного сбора.

Просмотров: 478 | Добавил: koala | Дата: 08.02.2016 | Комментарии (0)

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про рекламу», (надалі – Закон) визначено, що зовнішня реклама - реклама, що розміщується  на  спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Статтею 16 Закону України встановлено, що розміщення зовнішньої реклами у  населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, в порядку, встановленому цими  органами на підставі типових правил ( 2067-2003-п ), що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Із положень ч.2 ст. 16 Закону вбачається, що тимчасові конструкції зовнішньої реклами розташовуються із залиттям фундаменту на землях комунальної власності та/або на будинках та спорудах за згодою їх власників.

Оцінюючи положення ст. 16 Закону можливо зробити висновок про те, власники рекламних (наземних) конструкцій зовнішньої реклами отримують у користування земельну ділянку комунальної власності або отримують у користування частину будинку (споруди) комунальної, державної чи приватної власності.

Так, наземна конструкція зовнішньої реклами (сіті-лайти/біг-борди) облаштовується фундаментом, який розташований на земельній ділянці. Фактично, місце розміщення наземної зовнішньої реклами – це частина земельної ділянки комунальної форми власності, що надається у користування суб’єкту підприємницької діяльності.

В свою чергу, з метою підтримки суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення Верховною Радою України 02.09.2014 було ухвалено Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (надалі – Закон), яким передбачено звільнення від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності, скасування орендної плати за користування державним та комунальним майном (ст.ст.6, 7 Закону). Єдиною достатньою умовою для застосування положень ст.ст.6, 7 Закону є наявність у суб’єкта господарювання сертифікату торгово-промислової палати України. Дія цього Закону поширюються на період з 14 квітня 2014 року з населених пунктів, визначених у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція. П. 1 Розпорядження  Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. N 1275-р встановлено, що на виконання абзацу третього пункту 5 статті 11 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції»  затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція. Додатком до цього розпорядження м. Маріуполь (Маріупольська міська рада) включено до вказаного переліку.

Згідно з ч.2 ст. 218 Господарського Кодексу України  учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов`язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов`язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності.

Отже, наявність у суб’єкта господарювання сертифікату торгово-промислової палати про настання обставин непереборної сили є підставою для звільнення від сплати коштів за тимчасове користування місцями розміщення зовнішньої реклами.

О.М.Затворницька

Просмотров: 707 | Добавил: Elena_Zatvornitskaya | Дата: 07.02.2016 | Комментарии (2)

Розміщення зовнішньої реклами в м.Маріуполі провадиться на підставі Закону України «Про рекламу», Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Типових правил розміщення зовнішньої реклами (надалі –Правил), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067, рішення виконкому від 15.06.2011 №178 «Про затвердження Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами та елементів зовнішньо художнього оформлення на території м. Маріуполя» (із змінами та доповненнями), рішення Виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 21.07.2010 №264 «Про затвердження форми договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів», рішення Виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 16.03.2011 №95 «Про затвердження Порядку демонтажу, обліку   і зберігання спеціальних конструкцій зовнішньої реклами на території м. Маріуполя у новій редакції», рішення Маріупольської міської ради від 21.06.2011 № 6/8-616 «Про затвердження Правил благоустрою території міста Маріуполя (текстова частина).

Зміни до Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України 16.12.2015 зобов’язують виконавчий комітет Маріупольської міської ради переглянути свої нормативно-правові акти.

Враховуючи те, що всі рішення виконавчого комітету та міської ради, наведені вище, є регуляторними актами, порядок внесення змін до них (їх перегляду) встановлений Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

З урахуванням прискореної роботи виконавчих органів ради та одночасного перегляду регуляторних актів привести у відповідність Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами та елементів зовнішнього художнього оформлення можливий не раніше середини березня 2016 року.

При цьому, порушення законних інтересі суб’єктів підприємницької діяльності за рахунок зволікання органів місцевого самоврядування може стати підставою для відповідного звернення до суду.

Просмотров: 675 | Добавил: Elena_Zatvornitskaya | Дата: 03.02.2016 | Комментарии (0)

« 1 2 3