Верховная Рада приняла за основу законопроект об отмене обязательности использования печатей юридическими лицами и физическими лицами предпринимателями. Проект № 4194 в первом чтении поддержали 235 депутатов. Законопроектом предлагается исключить из действующего законодательства требования об обязательном использовании печатей (независимо от их наличия у субъектов хозяйствования); возможность признания документа (соглашения, сделки) недействительным в связи с отсутствием оттиска печати; необходимость использования печатей во взаимоотношениях субъектов хозяйствования с государственными органами. Документом также предусмотрена административная ответственность за вымогательство государственным органом наличия оттиска печати на официальном документе. Как отмечается в пояснительной записке к законопроекту, Рада еще в апреле 2014 года приняла закон о переходе от обязательного к добровольному использования печатей юридическими лицами. В то же время, вне правового регулирования остались некоторые вопросы, в частности, юридическое значение оттиска печати и последствия непроставлення оттиска печати. |
Закон Украины «О внесении изменений в Закон Украины «О государственной регистрации вещных прав на недвижимое имущество и их обременений», а также постановление КМУ № 553 от 23 августа 2016 «О внесении изменений и признании утратившими силу некоторых постановлений Кабинета Министров Украины» внесли изменения в сферу регистрации вещных прав. |
Судова палата у цивільних справах ВСУ розглянула справу за позовом про визнання осіб такими, що втратили право користування жилим будинком, усунення перешкод у здійсненні права власності та зобов’язання вчинити дію (№ 6-3095цс15). |
Відповідно до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 (зі змінами), субсидія призначається одному з членів домогосподарства, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації та розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги. Кількість зазначених осіб та їх соціальний статус визначається на початок місяця, в якому надійшло звернення за призначенням субсидії. У разі коли обсяг споживання води, газу, електроенергії вимірюється індивідуальними засобами обліку, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично в ньому проживають на підставі рішень комісій, створених при райвиконкомах і райдержадміністраціях, та актів обстеження матеріально-побутових умов сім'ї. Під час прийняття рішень у таких випадках враховується наявність документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, зокрема, довідок, що підтверджують місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв'язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, довідок про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні. За відсутності засобів обліку комунальних послуг субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих осіб, яким нараховується плата за житлово–комунальні послуги.
Директор Департаменту праці |
Постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 № 475 удосконалено спрощений порядок призначення та надання населенню житлових субсидій. Крім того, вказаною постановою передбачено забезпечення доставки домогосподарствам бланків заяв про призначення житлової субсидії та декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії в період до 1 вересня та 1 листопада 2015 року для звернення за призначенням субсидії на опалювальний період. Увага! Якщо Ви вже подали до Департаменту праці та соціального захисту населення документи для призначення субсидії, то отримані бланки заповнювати та надавати їх додатково непотрібно!
Надаємо роз’яснення з деяких актуальних питань, які порушуються громадянами щодо порядку надання житлових субсидій.
1. Які документи та куди необхідно подати, щоб отримати субсидію? Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації (орендарі — за місцем проживання):
У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій та передачу їх управлінню праці та соціального захисту населення здійснюють уповноважені особи, сільських (селищних) рад. Вказані документи також можуть бути надіслані поштою управлінню праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації заявника.
2. Просимо повідомити чи визначено порядок врахування доходів для осіб, які обрали спрощену систему оподаткування та є платникам єдиного податку? Для платників єдиного податку І групи встановлено мінімальний дохід, що враховується при обчисленні субсидії, у розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1218 грн.). Для ІІ і ІІІ груп мінімальний дохід встановлено в розмірі відповідно двох і трьох прожиткових мінімумів для працездатних осіб (2436 грн. та 3654 грн., відповідно).
3. Чи всі види доходу враховуються при призначенні субсидії? Для призначення субсидії сукупний дохід обчислюється виходячи з нарахованих особам доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб. Не включаються до сукупного доходу сім’ї для призначення субсидії, допомога при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово; частина допомоги при усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово; одноразова винагорода жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-Героїня»; сплачені особою аліменти; доходи від розміщення депозитів; грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції; допомога громадських та благодійних організацій, допомога на поховання, одноразова допомога, яка надається відповідно до законодавства або за рішеннями органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, організацій незалежно від форм власності.
4. На який термін призначається субсидія? Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням і розраховується:
5. Чи необхідно повторно звертатися за призначенням субсидії на опалювальний період у разі якщо на даний час субсидію призначено у «нульовому» розмірі? Ні, повторно звертатися непотрібно. Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням. На початку опалювального сезону управління праці та соціального захисту населення розрахують розмір субсидії без додаткового звернення. Протягом десяти днів після отримання необхідної інформації приймають рішення про призначення (непризначення) субсидії та письмово інформують про прийняте рішення громадян. Директор Департаменту праці |
11 мая 2016 года судебные палаты по гражданским и хозяйственным делам Верховного Суда Украины рассмотрели дело по иску прокурора в интересах государства о признании недействительным и отмене распоряжения Теофипольской районной государственной администрации Хмельницкой области, признании недействительным договора аренды земли (№ 6-824цс16). |
Конституция Украины в очередной раз пережила изменения. Причиной тому послужило принятие нового Закона о судоустройстве и статусе судей, который меняет статус судей, порядок их назначения, ответственность, сводит судейский иммунитет к функциональному, устанавливает монополию адвокатуры на представительство в судах, вводит институт конституционной жалобы, урезает функции прокуратуры, а также предусматривает создание Высшего антикоррупционного суда и Высшего суда по вопросам интеллектуальной собственности. |
17 травня 2016 року Верховна рада України на пленарному засіданні прийняла в цілому Закон «Про внесення змін до Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції». |